P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 31 July 2009

::: Bola Itu Bulat :::

Cerita pasal bola. Bukan aku nak cerita pasal bola tue bulat. Tapi aku nak kongsi korang pasal aktiviti aku kat U dan aku nak kongsi ngan korang pasal perjalanan dunia mengenai bola sepak. Pada mereka yang tau, aku memang minat gila sukan bola sepak. Dari muda hingga lah ke umur yang agak dah tua nie (x uzur lagi ek. He2), aku masih aktif dalam sukan nie. Ye la. Minatkan. Kalu x, xdenya aku aktif. Baik aku buat benda lain. Ha2.

Stoly-Moly I

Sekarang nie aku tengah cuti. Cuti just 3 minggu je. Xlama. kejap je. Lepas tue dah masuk balik. Masa aku kat U, aku keje sambil studi. Aku keje kat CC bawah umah sewa aku (Oren.com). Just untuk isi ruang yang kosong. Ye la. Subjek aku 1 je. So, banyak la masa kosong.

Dipendekkan cerita, disebabkan aku bz ngan keje kat CC 2. Aku xde la masa nak main futsal petang-petang ngan kawan aku. Memang xde la waktu petang aku p futsal masa 2. Kalu aku main pun lepas balik keje. 2 pun dah lewat malam. Letih gak la badan nak melayan. Tapi sebab minat kan. Penat tolak tepi. Ha2.

Hanya 1 game je aku masuk sem lepas. Nasib baik de rezeki ckit. Dapat la No-2. Game 2, budak2 umah aku punya event (budak2 sains sukan). 3 on 3 street soccer. Group aku Alan, Kecik n Azry. Dah target final kitaorang punya, tapi rezeki xde kan. By da way, taniah la untuk aku. Ha2.

Untuk game seterusnya kat UNITEN. Pada 7, 8 n 9 Ogos nie. Jemput la hadir ek. Aku x maen. Tapi budak2 umah aku maen. kali nie, aku sebagai Kamera Man je. He2.

Stoly Moly II


X silap aku, 2 minggu lepas kita sibuk ngan cerita pasal bola sepak Malaysia. Kekalahan Malaysia ngan MU 2-3 (Game First) n 0-2 (Second Game). Pada game first aku xjangka pun Malaysia leh bersaing mcam 2 sekali. Dalam diri aku nie. Terasa berbangga la. Walaupun mutu permainan kita masih lagi jauh ngan kelab gergasi 2.

Second game pula, aku dah jangka kita akan kalah juga. Tetapi xde la aku pk. Malaysia akan kalah teruk. Tapi bagus gak 2. Kalah 0-2. X semalu ngan negara Asia yang lain. Sampai 0-7. He2. Saingan yang ditunjukkan oleh pemain negara membuatkan aku terfikir. Niekah langkah permulaan arena bola sepak negara kita? Pe pendapat korang?

Tapi ingat, jangan sampai sini je kemajuan kita. Kita kena lebih berusaha untuk memajukan permainan bola sepak negara kita. Negara kita antara negara gergasi dalam arena bola sepak Asia satu ketika dahulu. Come On Malaysia. U all can do it. He2.

Stoly Moly III









Hari yang aku tunggu ialah pembukaan saingan Perdana Inggeris pada 15 Ogos 2009. Oleh itu bagi pemain-pemain Fantasy Premier League. Meh join liga aku Ollee Cup n Ollee League. Kita tengok sapa yang pandai manage team. He2.

Musim baru nie, persaingan lebih hangat. Perang mulut n perang saikologi antara coach kelab -kelab dunia membuatkan semua peminat-peminat kelab bola sepak dunia menanti akan persaingan yang hebat. Musim pembelian pemain pun dah hampir tamat. Kecoh ngan beberapa perpindahan. Perpindahan tersebut membuat aku menanti pe akan berlaku pada musim depan. Kita saksikan nanti. Wait n C. he2.

Antara Perpindahan Pemain :

  1. Yuri Zhirkov (CSKA Moscow ke Chelsea)
  2. Arbeloa (Liverpool ke Real Madrid)
  3. Carlos Tevez (MU ke Manchester City)
  4. Adebayor (Arsenal ke Manchester City)
  5. Kaka (AC Milan ke Real Madrid)
  6. Christiana Ronaldo (MU ke Real Madrid)
  7. Owen (Newcastle ke MU)
  8. Eto'o (Barcelona ke Inter Milan)
  9. Zlatan Ibrahimovic (Inter Milan ke Barcelona)
  10. Rogue Santa Cruz (Blackburn ke Manchester City)

1 comment :

aiSyaLiciOus said...

hye...salam...sya pon ade gak league n team kat Fantasy Manager...dah nak masuk season baru kan..hehe..kena choose player btol2 nie..nnt sya join league kamu k...n kamu pon jgn segan silu nak join league sya...

nmpak je pompuan tp die hard fan Man Utd la..hehe..tp season nie cam kureng jek coz ramai player yg besh dah pindah club..sungguh x besh..tp xper la..rase2 nyer Man Utd akan kekal unggul dipersada EPL...ececece.....huhu

p/s: singgah2 ler kat blog sya yer...