P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 19 February 2010

::: Apa Kes? :::

TANIAH

Ucapan taniah nie kepada rakan sekolah aku dulu yang telah menglansungkan perkahwinan dengan kekasihnya pada 14 haribulan baru2 nie. SELAMAT PENGANTIN BARU pada SHAFIQ CHE ROS. Semoga korang dapat hidup bahagia sebagai pasangan suami isteri. Cepat sikit dapat anak. Ha2. Maaf xdapat datang fiq. Demam la. Hu2.

DEMAM

Hari pertama (Khamis - 11 Febuari 2010) : Malam khamis 2. Aku kuar ngan Aboy, Alan n Awer. P temankan Alan beli barang. P sana p sini. Lepas 2. Siap tengok bola lagi kat SARA. Liverpool VS Arsenal. Balik umah n terus tido. Bangun je tido. Peh, terus demam. Hu2. Budak-budak umah aku belikan aku ubat. Malam 2. Orait sikit. Leh bergerak n selera mam de.

Hari kedua (Jumaat - 12 Febuari 2010) : Xleh tdo pasal badan aku terasa sejuk sangat. Tapi bila pengang tengkuk. Panas nya x ingat. Nak bangun pun xlalu. Tekak la haus gila. Gah kan diri bangun p beli air kat kedai abey. Petang 2 aku nak balik ke Perak. Alhamdulillah. Badan aku x buat hal. Dalam kul 8 malam aku gerak ngan Jeman n K-E dari Kuala Selangor. Kul 10 lebih sampai sana. Badan masih lagi lemah2. Sementara tunggu parent aku sampai. Lepak la kat kedai mamak Hazwan Maju, Simpang 4. Kul 12 lebih parent aku sampai. Aku terus balik umah n tido.

Hari Ketiga (Sabtu – 13 Febuari 2010) : Kejadian pagi masih sama macam pagi semalam. Kali nie lagi terok. Satu badan aku xleh nak gerak. Kejang gila. Aku dikejarkan ke hospital oleh parent aku. Setelah suhu badan aku di cek. Darah diambil untuk diuji. Badan2 aku diperiksa. Aku dilepaskan. Nasib baik x kena tahan kat wad. Doktor kata leh kuar. Mungkin demam biasa je kot. He2. Sampai umah aku hanya mampu berehat je la dalam bilik.

Hari Keempat (Ahad - 14 Febuari 2010) : Hari keempat sama macam hari ketiga. Aku banyak berehat dalam bilik. Demam masih lum elok. Kejap orait. Kejap x. Hu2. Patutnya aku p kenduri si Shafiq Che Ros. Dia kahwin. Tapi xdapat p coz keadaan aku yang x mengizinkan. Minta maaf Shafiq. Hu2...

Hari Kelima (Isnin - 15 Febuari 2010) : Hari kelima sama macam hari ketiga n keempat. Aku banyak berehat dalam bilik. Demam masih lum elok. Kejap orait. Kejap x. Hu2.

Hari Keenam (Selasa - 16 Febuari 2010) : Dah nak masuk seminggu demam aku x orait lagi. Pe cerita? Hu2. Hari badan aku terasa lemah sangat. Bila aku cek tangan2 n kaki aku. De bintik merah. Pe lagi p la klinik. Buat cek lagi sekali. Setelah doktor cek. Dia bagi aku ubat. Dia pesan, kalu 2 3 hari demam lagi. P hospital. P hospital xpe lagi. Nie dia cucuk aku. Jarum kecik xpe. Besar lak 2. Sakit doh. Selain bintik2 merah kat tangan aku. Aku perasan kat tangan kanan n kiri aku de kesan lembam. So, aku buat report kat bapak aku. Petang 2 gak aku p berubat secara tradisional. Ustaz 2 bagi aku air penawar.

Hari Ketujuh (Rabu - 17 Febuari 2010) : Hari pertama kat umah Bangi. Macam biasa. Demam masih de lagi. Tapi x seteruk hari sebelum nie. Mama lak x keje hari nie. Dia sediakan aku bubur. Susu panas. Mandi pun aku mandi air panas.

Hari Kelapan (Khamis - 18 Febuari 2010) : Bangun dari tido. Pandang sekeliling. Dah siang rupanya. Nampak nya badan aku macam dah orait. X demam dah. Tapi xleh cakap. Sebelum nie macam nie gak. Elok kejap. Lepas 2, demam balik. Minta2 jangan la. Cukup la 2. Hu2. Xnak demam lagi. Hu2. Waktu terakhir badan aku panas. malam semalam. Harap 2 yang terakhir. Aku masih lagi mam ubat n air penawar.

KENA LAGI

“Hari ni aku kene samun ngn org gile...gile btol org gile tu tp aku dpt tumbuk ngn sepak dye...puas hati aku...wakakakaka...best2 (kenangan manisku) hehe”

Coretan dari sahabatku AZLAN MOKHTAR pada 05 FEBUARI 2010 di dalam LAPTOP aku. Terima kasih kepada beliau. He2.

Kali kedua benda nie terjadi kat aku. Nie bukan cerita rekaan. Nie cerita betul yang berlaku pada tarikh tersebut. Alhamdulillah xde pe yang berlaku pada aku. Moto aku selamat. Laptop aku selamat. Nyawa aku selamat. Syukur alhamdulillah.Satu pengalaman yang pahit bercampur ngan manis coz aku dapat tumbok orang gila 2. He2.

No comments :