P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Tuesday 25 November 2008

::: Ipoh Mali :::

21 November 2008. Hari Jumaat. Hari aku kena jumpa doktor untuk buat rawatan susulan. Aku kena jumpa doktor tue kul 9pagi. Aku sampai kat ipoh nie malam tadi. kul 2pagi. Tdo lak kat umah Wan Chik. Apoi xdapat p coz dia banyak keje. So, yang p cuma aku, adi, abah n mak.

Lepas mandi n sarap. Aku p ke Hospital Ipoh. Masa p jumpa doktor, aku n mama je p. Adi n abah lak p minum sambil tunggu selesai rawatan susulan aku. Lama gila tunggu. Naik bosan aku dibuatnya. Dalam kul 10.30pagi baru dapat masuk. Check². Doktor hanya buka dawai pengikat je. Dia kata minggu depan baru buka besi kat gigi aku nie. Nak buat macam ne kan. kena tunggu seminggu lagi. Tapi sekarang aku dah leh nga². Xlg mam bubur je. Aku sekarang nie dalam proses belajar mengunyah. Macam budak kecik kan. He².

Ikotkan petang tue aku balik ke Hutan Melintang. Tapi terpaksa cancel. Bapak aku nak bermalam lagi kat umah Wan Chik. Ye la. Asyik datang. Kejap je lepak sana. So, lepak la lagi sanna. Tapi bagus gak. leh gak jalan² Ipoh malam nie. He². Seperti yang dirancang. Malam tue memang p jalan² area Ipoh. mula² p tengok Yek main bowling kat Ipoh Parade. Dia ada tournment kat sana. Sementara dia habis main bowling tue. Aku, adi, abah, mama, Wan Chik n Padil merayau² dalam Ipoh Parade. Merayau² sampai nak tutup Ipoh Parade nya. He².

Lepas Yek habis. Kitaorang p mam kat Gerbang Malam. Bagi korang yang tak tau. Gerbang Malam nie macam Uptown n Downtown la. Tapi tak la besar sangat. Masa aku p tue tak ramai orang. Myb bukan malam minggu kan. Jalan punya jalan. Sempat gak aku beli suar n baju. He².

Minggu depan aku kena datang lagi sini. Insyallah, jumpa doktor minggu depan. Besi kat gigi aku nie dibuka. Korang semua doakan aku ek. Hu².
Sapa dalam gambar 2 : Emi (aku la), Abah, Mama, Yek, Wan Chik n Padil (Sepupu aku).

No comments :