P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Wednesday 5 November 2008

::: Aku Nak Nasihat Cikit :::

JAGA AMARAH KITA. Disinilah kita dapat belajar untuk membentuk diri agar menjadi seorang yang sentiasa sabar & tidak cepat melatah. Paling utama jangan ikutkan perasaan. Ada orang bila marah, dia boleh melepaskan marah tanpa berfikir dulu sampai memalukan diri sendiri. Adakala amarahnya tue mungkin sebab dia cemburu pada orang tue & cuba untuk memalukan orang tue dengan kuasa yang dia ada. Tapi ingat, ia tidak akan ke mana. Lambat laun diri sendiri akan dapat malu. Bagi orang yang terkena, bersabar & tak usah melenting. sebab sabar tue separuh dari iman. Cuba selesaikan sesuatu perkara tue dengan jalan yang aman, agar dapat memberi ketenangan bukan saja kepada kita malah juga kepada persekitaran. Ok geng? Orait!

Sapa dalam gambar 2 : Zapi Pendek, Emi (aku la).

No comments :