P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Tuesday 25 November 2008

::: Kami Di Putrajaya :::

Ah, Sebut je Putrajaya. Apa yang korang bayangkan? Bangunan² yang banyak. Bangunan² kerajaan la. Dataran Putra. Masjid Putrajaya. He². Aku nie leh dikatakan selalu gak p Putrajaya. Mak n adik aku kerja kat sana. Lagi pun dari umah aku ke Putrajaya. Just ambik 30 minit je. So, nak kata aku taksub sangat dengan Putrajaya xla. Biasa je. Putrajaya bagi aku tempat aku untuk release otak. Lagi² lepak tepi tasik. Best siot. He².

Kali nie aku datang ke Putrajaya dengan bermotif. Hari sabtu. Bersamaan dengan 09 November 2008. Bukan sahaja untuk ambik mak aku dari kerja je. Tapi temankan adik aku (Apoi) ambik gambar pemandangan di Putrajaya. Time tue pulak, member aku Zapi lepak umah aku. So, kitorang p la sekali.

Lepas je ambik mak aku kat tempat kerja dia. Kitaorang terus gerak ke Dataran Putra. Ambik gambar sana. Ambik gambar sini. P sana. P sini. Banyak gak gambar kitaorang ambik. Sempat la kitaorang berposing². Kalu korang nak tengok gambar² yang kitaorang ambik. Masuk la dalam galeri blog aku nie. Orait.

Dalam masa yang sama, aku terfikir. Mungkinkah Putrajaya akan jadi seperti Bandar² besar seperti Kuala Lumpur? Yang sibuk dan sesak. Hari nie, korang leh nampak ketenangan Putrajaya. Tidak sibuk dengan deruan kesibukan kota yang ada sekarang. So, korang leh nilai sendiri la ek. Renung² kan la. Selamat Beramah. he².
Sapa dalam gambar 2 : Zapi Pendek, Apoi (Adik Aku) n Emi (aku la).

1 comment :

Hazman Hamzah @ Kagami Anenokoji said...

oit,x ajak aku pun,
nieh sedih nieh...
x pe lah..mcm nieh lah