P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Tuesday 3 August 2010

::: Jangan Lupa Diri :::

Minggu nie nak borak pasal pe ek. Erm. Ah, borak pasal nie la. Pasal bulan puasa yang akan datang nie. Nie topik best gak nie. He2. Bulan puasa nak dekat dah nie. tak sabar rasanya nak puasa. Tahun lepas, alhamdulillah penuh. Harap-harap xde la halangan untuk tidak penuh tahun nie. Tahun lepas solat terawih tak penuh. dapat setengah je. Tahun nie nak penuh. InsyAllah. He2. Isk, bukan benda nie la aku nak borak kan. Hu2.

Benda yang aku nak borak kan pasal bulan puasa nie ialah adab. Bulan puasa kan bulan yang mulia. Bulan yang baik. Pada korang yang selama nie ponteng puasa. Pe kata tahun nie korang penuhkan. Sebulan je kot. Tak lama pun. Pejam celik dah sebulan. Kan-kan? Aku caya. Pada mereka yang tak penuh puasa tahun lepas. Gerenti ada yang tak ganti puasa tahun lepas. Jadi tak payah la ponteng kalu tak uzur. Rugi der. Hu2.

Lepas tue, adab pakaian. Pada girl-girl Islam. Jaga la sikit adab berpakaian tue. Tak mau pakai ketat-ketat. Tak mau pakai belah-belah. Tak mau pakai pakaian yang terdedah sana. Terdedah sini. Juling wooo mata kaum adam kalu tengok. Silap haribulan, “Alamak, batal puasa aku”. Ha2. Pakai la baju yang sopan. Baju kurung ke. Baru la nampak manis. Sedap mata memandang kalu tengok. Silap-silap haribulan, lepas puasa lansung dah tak pakai seksi dah. Terus pakai baju kurung. Alhamdulillah la tue. He2.

Aku borak benda nie kat sini, Bukan hanya dari pemerhatian kosong je. Syukur Alhamdulillah. Umuq aku panjang lagi. Macam-macam dah aku nampak. Tengok. Perhatikan. Harap maaf la kalu ada yang terasa. Minta ampun banyak-banyak. Hu2.

No comments :