P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 1 January 2010

::: Gauman Harimau Malaya? :::

Mungkin isu nie dah lama sgt untuk dibangkitkan. Tapi aku leh suka membangkitkan perkara yang dah berlalu. Selain memuji kehandalan skuad negara kita pada Sukan SEA XXV yang lalu.

Penantian emas 20 tahun berakhir...

Pasukan Bolasepak Malaysia menutup tirai tahun 2009 dengan memenangi perlawanan akhir acara bola sepak Sukan SEA XXV menentang Vietnam. Gol Malaysia telah diperolehi pada minit ke 83 pada separuh masa kedua.Kemenangan ini mengakhiri penantian selama 20 tahun pingat emas bola sepak Malaysia di Sukan SEA.

Kali terakhir Malaysia memenangi emas untuk bola sepak pada Sukan SEA Kuala Lumpur 1989, dengan kemenangan 1-0 ke atas Singapura.

Artikel nie aku ambik kat satu laman web Malaysia. Just sebagai info pada aku n korang. 20 tahun beb. Lama 2. Tempoh yang terlalu lama kita menunggu. By the way, aku bangga ngan skuad negara kita. Berjuang sehingga ke tahap nie. Tapi dalam bangga2 aku 2, aku terpk. Nie ke langkah pertama skuad bola sepak negara? Nie ke permulaannya? Atau sekadar menampal luka parah yang berlaku selama nie terhadap bola sepak negara kita?

Kalu tengok blog2 bebas dalam internet. De yang memuji skuad negara n de yang masih kurang percaya ngan skuad bola sepak negara. Ye betul. Memang tahap sukan bola sepak negara kita masih kurang n perlu diperkuatkan. Tapi tegur ngan cara membina diri mereka. Ne salah satu contoh yang perlu Korang tengok:

salam peminat bola………….

nak menang 1 gol pun puas menyakaq………tok sah dok ek sangat laa kalau gol tu pun……..last minit punya gol………tu baru kena ngan vietnam…….tunggu piala Asia………belum tentu lagi nak boleh ratah Korea Selatan………tengok tahun depan 2010 dua-dua korea utara dan selatan mara kelayakan dlm world cup………

M’sia…..olimpik pun tak merasa…….asyik berangan saja………

Pasai tu aku teringat M’sia Dream Team tahun 70an……..depa main betoi-betoi untuk negara…. nama-nama seperti santokh singh, super mokh, arumugam, shukor salleh, ali bakaq, isa bakaq, syed ahmad, namat asbdullah, dolah salleh, soh chin aun n ramai lagi…..penendang depa mak woii boleh pecah jaring……….bukan macam laa nie……..kena tembi sikit rebah tegulin…silap-silap tiang gol pun terangkat….budak tadika kena rajin main bola laa kot-kot boleh wakili m’sia……..masa budak laa nak asah bakat hang tu…….

Adakah membina? Gua x edit pe2 ye. Gua just copy n paste kat blog gua. X caya. Lue orang p kat laman nie http://www.bolasepak.com/Football-News/Lupakan-kemenangan-Real-untuk-gempur-Chelsea.html. So korang pk la sendiri. Harus di puji? Atau terus tidak percaya ngan skuad negara kita? Jangan la sampe jadi macam nie. Bila skuad Malaysia menang baru nak pakai jersi Malaysia. Ke hulu ke hilir pakai. T dah kalah. Ntah ne p jersi Malaysia 2. Kata 1 Malaysia. So, Lu orang pk la sendiri. Adios...

No comments :