P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 1 January 2010

::: Wajah Baru :::

Pada yang mengikuti blog aku nie, Mesti ingat pada satu post yang aku publish dulu. Mengenai satu rumah kuning. Tue rumah aku kat Perak. Post dulu hanya menceritakan pengubahsuaian atap je. Tapi kali nie aku nak ceritakan pengubahsuaian yang dilakukan dalam masa 4 bulan aku x update blog.

Rumah asal sebenarnya mempunyai beranda di sebelah barat rumah. Iaitu menghadap ke Taman Sri Intan. Oleh itu, bapak aku telah mengubahsuai semula rumah tersebut mengikut rumah asal. So, kalu dari luar rumah leh nampak keseimbang rumah tersebut berbanding dulu.

Selain pengubahsuaian ke rumah asal. Bapak aku telah bersusah payah menyiapkan beberapa ukuran untuk diletakkan di beranda depan, beranda baru n tangga dalam umah. Ops, nie bukan ditempah khas n bukan diukir oleh orang yang profesional. Tapi bapak aku sendiri yang ukir n cipta. Tengok hasilnya pada gambar yang aku sediakan.

Sebelum Raya Haji hari tue. Rumah nie juga telah dicat balik. Mengikut warna asal. Iaitu kuning. Warna tema keluarga aku. Selain itu, pagar juga telah ditkar. Sekarang nie just tolak je. Mudah n senang. Insyallah tahun depan akan naik pagar batu lak. Tue pun kalu de rezeki la. Insyallah.

No comments :