P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Wednesday 5 August 2009

::: Angka 12 :::

Sapa2 yang tengok berita hari nie mesti terkejot pasal angka kematian disebabkan penyakit H1N1. Atau lebih famous ngan nama "Selsema Babi". Angka kematian dah meningkat ke angka ke-12. Cepat gila la. Semalam aku tengok berita, 8 orang maut. Hari nie dah masuk 12 orang maut. Dengan empat kematian termasuk tiga kanak-kanak.

2 belum masuk penutupan universiti/kolej n PLKN. Kem PLKN yang ditutup hari nie adalah Kem White Resort, Pulau Pinang, dan Kem Tasik Chini, Pahang, dengan menjadikan jumlah kem PLKN yang ditutup sehingga kini 23 buah manakala Kolej Shahputra di Pahang ditutup selama seminggu bermula semalam.

Isk, makin teruk nie. Aku nak kuar umah pun takut sekarang nie. Mana xnya. Angka kematian pasal penyakit nie makin meningkat. Hari nie angka lain. Besok angka lain. Ya Allah. Wahai kawan2 ku, marilah kita bersama2 berdoa semoga tuhan lindungi kita semua dari bencana ini. Sebarkan perkara nie pada yang lain. Agar beringat akan bencana nie. Ingat, Allah S.W.T. sentiasa bersama2 ngan kita. Amin.

2 comments :

kiNaKoYu @ AsMaWaTiE ALiaS said...

ya ALLAH...takut nyer skrh nih. lagi2 kina ada ank kecik. dia lagi x tahu pape...ckp pun blm lagi. kalau skt pape..kina tkt x pasan je. sama2 la kita beroda agr penyakit nih dapat dihapuskan. nie lagi 1 penyakit dkt cini yg tersebar melalui udara.

kiNaKoYu @ AsMaWaTiE ALiaS said...

* china