P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Tuesday 11 August 2009

::: Semalam 26. Hari nie? :::

Aku nak cerita pasal artikel surat khabar Harian Metro semalam. Pasal kes H1N1. Semalam 26 kematian dicatat kan. Macam ne lak hari nie. Pagi tadi aku dengar kat radio, dah semakin meningkat. Dari 26 ke 32 orang dah. Banyak 2 wei. Semakin hari semakin meningkat angka kematian. Gila loh.

Semalam macam2 artikel de pasal H1N1. Aku lebih fokus kepada artikel tentang sikap masyarakat kita. Masyarakat kita seperti endah x endah akan amaran wabak nie. Hanya segelintir saja yang menguna topeng muka apabila berada di tempat awam. Ada yang beranggapan wabak nie tidak serius seperti negara-negara lain.

Perkara tersebut harus lah di ambil kira kerana jumlah kematian di negara kita semakin meningkat dari sehari ke sehari. Tapi kita xleh salah kan masyarakat sahaja. Sebagai contoh la. Semalam aku kuar p temankan adik aku interview kat Damansara. Sementara tunggu adik aku. Aku jalan2 area c2. Dalam setiap kedai yang aku p. Xde menjual topeng muka tersebut. So, kita nak salah kan semua pada masyarakat ke? Barang-barang keperluan untuk mencegah wabak nie, masih tidak ckup menampung keseluruhan masyarakat kita. Tempat korang de x? Kalu de, pe lagi. P beli n pakai. Jangan malu la. Yang penting. Jaga kesihatan kita semua n ahli keluarga korang. Orait.

No comments :