P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 7 June 2013

::: Senarai Pemain Terbaik Antarabangsa :::

Musim bolasepak antarabangsa 2012/2013 telah melabuhkan tirainya. Xsabar lak nak tunggu musim depan. Banyak gak perkara menarik akan berlaku musim depan. Mampukah Jose Mourinho mengulangi zaman kegemilangan Chelsea? Berbaloi ke David Moyes menerajui Manchester United serperti yang dilakukan oleh Sir Alex Ferguson? Siapakah pemain yang akan dibeli oleh Manchester City? Mampukan Bayern mengekalkan kejuaraan yang mereka menang pada musim nie? Dapat ke Neymar menyesuaikan diri bersama kelab barunya, Barcelona? Semua akan terjawab pada musim akan datang. Untuk kali nie, aku senaraikan beberape pemain-pemain yang akan mengegarkan pentas arena bola antarabangsa.

Pemain Chelsea yang leh dikategori yang paling berani. Bersemangat dengan kelajuan yang luar biasa. Semua posisi beliau leh main. Dari keeper sampai penyerang, Kemahiran terbaik beliau ialah “U-turn And Kick The Ball Make Me Happy”. Meletak bola di tengah-tengah padang. Berjalan ke belakang dan terus pusing menyepak bola sambil menjerit “Saya Suka Main Bola Sepak”. Dijangka pemain nie akan kekal bersama kelabnya apabila Jose Mourinho kembali menerajui kelab tersebut.

Perpindahan beliau mencetus fenomena baru di Barcelona. Sering berlaku kejutan gol, Setiap kali Messi, Innesta dan Xavi menghantar bola kepada beliau. Dengan hanya menghulurkan kaki beliau sahaja, beliau mampu mendapat pujian hebat dari rakan pasukan. Seorang pemain yang bermuka serius di dalam padang tapi kelakar apabila berborak. Seorang pemain yang sejati.

Seorang pemain berbadan sasa. Fizikal tersebut digunakan sepenuhnya oleh pemain ini. Tidak banyak mengawal bola. Pemain yang bermain dengan kelab Arsenal nie, sering memberi idea dan peluang kepada rakan pasukan untuk menjaringkan gol. Beliau digelar “Second Van Persie” bagi para fun Arsenal. Beliau tersenarai antara pemain yang ingin dibeli oleh David Moyes untuk memperkuatkan jentera Manchester United musim hadapan.

Beliau seorang pemain yang kreatif dan berbakat besar dalam arena bolasepak dunia. Telah menyempurnakan 1420 dari 1603 hantaran dalam 3 perlawanan persahabatan. Disebabkan itu David Moyes cuba mengekalkan pemain ini walaupun desas-desus mengatakan beliau ingin mengikut jejak abang sepupu beliau berhijrah, Wayne Rooney.

Bermain di posisi Keeper, tidak semestinya tidak boleh menjaringkan gol. Inilah perkara yang sering dilakukan oleh pemain nie. Kedatangan beliau ke Chelsea membuatkan Chelsea setaraf dengan kelab-kelab besar dunia. Tidak mustahil pemain ini sering diumpan sejam sekali oleh pemegang besar saham Real Madrid. Ini kerana Real Madrid amat berminat dengan pemain berbakat besar nie.

Bertubuh kecik dan licik dalam mengawal bola. Itulah kelebihan yang ada pada pemain ini. Hantaran beliau sering ditagih oleh setiap rakan pasukan. Mempunyai habit  yang pelik sebelum masuk padang. Beliau akan membawa seekor kucing dan melepaskannya di atas padang. Kemudian mengajak rakan pasukan menangkap kucing tersebut. X ke pelik? Berkemungkinan besar akan berhijrah ke kelab lain. Bayern di antara pasukan yang ingin mendapatkan khidmat beliau untuk digandingkan bersama Arjen Robben dan Riberry.

Beliau bukan lah seorang kaki gigit. Seperti yang dilakukan oleh Suarez kepada pemain Chelsea, Ivanovic. Seorang pemain yang rajin dan laju. Kelajuan beliau melebihi Theo Walcott dari Arsenal. Mendahului 7 saat di hadapan. Beliau merupakan ayam tambatan Brendan Rodgers. 100 peratus, pemain ini akan kekal di Anfield.

Seorang pertahanan yang berhati keras. Sering berjaya apabila berhadapan 1 lawan 1 di atas padang. Disebabkan fizikal yang ada pada beliau, membuatkan beliau antara pemain pertahanan terbaik dunia. Sebaris dengan rakan pasukannya, Rio Ferdinand. Selain tue, pemain nie mempunyai sifat team work yang tinggi. Beliau adalah punca kekuatan Manchester United.

Opsss... Minta maaf la kawan-kawan opis ku. Sesungguhnya nie hanya la sekadar jenaka untuk korang semua. Xmo marah-marah ek. Jangan la pukul aku. Hu2. Minta maaf sekali lagi. Maafkan SAYA. Maafkan SAYA. By the way, semoga kita SUCCESS bersama. InsyaAllah.GO GO GO. He2.

Senarai Pemain Terbaik Antarabangsa 
Versi 
SENYUM MAK ETON

No comments :