P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Monday 24 June 2013

::: Tak Sabar Rasanya :::

Sedar tak sedar. Dah masuk bulan julai dah. Tak lama lagi kita semua umat islam di dunia akan menjalankan ibadah puasa. Uh, tak sabar rasanya nak berpuasa. Ha2.Berdasarkan kalendar. Bulan Ramadhan pada tahun nie akan jatuh pada 10 julai 2013. InsyaAllah. Pada yang dah start berpuasa sunat tue. Bagus. Alhamdulillah. Persiapan namanye tue. Persiapan untuk bulan Ramadhan yang akan datang tak lama lagi. Untuk post kali nie. tak de benda sangat aku nak merepek. Just beberapa info untuk korang ketahui. Enjoy ek. Sumber Utama : Surat Khabar Sinar, 23 Jun 2013.

Peristiwa Lama Berulang Kembali
Jerebu. Oh, jerebu.  Kejadian nie berpunca dari pembakaran terbuka yang berleluasa di Sumatera, Indonesia. Seperti yang kita ketahui. Setiap kali jerebu melanda. Punca nya mesti punca yang sama. Tempat yang sama. Bukan aku nak salahkan sesiapa. Tapi dok pikir la sendiri. Seperti suatu artikel yang aku baca dalam akhbar tempatan semalam. “Kita boleh arahkan rakyat kita supaya jangan buat pembakaran terbuka”. Ada kuasa ma. Lakukan je la. Pada individu-individu yang terlibat. Stop buat pembakaran terbuka. Pikir la akibatnya dulu sebelum buat. Ada akai kan. Pikir sendiri. Tolong la jangan susahkan orang lain.

Tunjuk Perasaan
Pertama. Brazil - Lebih sejuta rakyat negara Brazil berhimpun dan mengadakan tunjuk perasaan. Punca nya? Kerana rakyat Brazil membantah kos penganjuran kejohanan bola sepak dunia 2014 yang menelan belanja yang tinggi sedangkan mereka tidak mendapat manfaat daripadanya dalam keadaan masalah sosial yang semakin meruncing melanda negara itu.

Kedua. Indonesia - Selepas kerajaan Indonesia mengumunkan kenaikan harga bahan api bersubsidi pada jumaat lalu, protes jalanan terus berlanjutan di bandar utama seluruh negara itu, semalam. Kenaikan itu menyaksikan harga gasolin sekitar 45 sen hingga 65 sen seliter. Manakala harga diesel ditetapkan antara 45 sen hingga 55 sen.

Pasal isu bola sepak tue. Perkara baru bagi aku. Pasal harga minyak lak. Dah alami dah. Walaupun harganya lagi murah dari negara kita. Rakyat masih tak puas hati gak at sana. Nie baru cite luar negara. Lum cite lagi dalam negara. Wah tak leh cakap banyak-banyak bro. Nanti gua kena tangkap. Hu2. Masuk landasan. Masuk landasan. Jangan keluar landasan. Sreeeeet. Bak kata dalam media dulu la kan. “Malaysia Memilih”. Semalam punya surat khabar. “Kuasa Rakyat Sudah Diiktiraf”. Pikirkan rakyat dulu beh. Jangan pikir untung perot sendiri. pikir-pikir la ye. 

Iklan jap : Mari kita memohon kepada Allah S.W.T. supaya kita dijauhi serta dihindarkan daripada sebarang bencana dan malapetaka. InsyaAllah.

1 comment :

Plus Size Clothing Australia said...

plus size clothing

https://plussizeclothing.co.nz/

This plus size clothing blog is great.

plus size clothing