P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 9 July 2010

::: Prince Of Persia :::

Cerita yang dah lama aku tunggu-tunggu. Prince Of Persia : The Sands Of Time. Jalan cerita yang agak menarik. Aksi menarik dari Jake Gyllenhaal (Dastan). Bukan setakat bermain pedang. De gak aksi melompat ke sana ke sini. Seperti dalam game asal nya. Kecantikan Gemma Arterton (Tamina). Tapi lagi lawa masa cite Clash Of The Titans (Io). He2.

Nie serba sedikit sinopsis cite Prince Of Persia : The Sands Of Time. Cerita bermula dengan King Sharaman (lakonan Ronald Pickup) yang jumpa seorang budak masa berkuda di pasar dan amik budak tu jadi anak angkat dia. Nama budak tue Dastan. Selepas 15 tahun, Dastan pun dah besar. Dastan mempunyai 2 abang “royal blood”.Tus [lakonan Richard Coyle] yang bakal jadi raja dan Garsiv [lakonan Toby Kebbell]. Mereka menyerang Alamut bandar suci yang diperintah seorang puteri bernama Tamin kerana Alamut dituduh menjual senjata.

Rupanya anak-anak raja ni di perbodohkan oleh pakcik diaorang yang berangan nak jadi raja iaitu Nizam (lakonan Ben Kingsley). Tus nak kawin dengan Tamina tapi King Sharaman suruh Dastan yang kawin dengan Tamina. Sebelum tue Tus ada bagi kat Dastan hadiah nak suruh bagi kat King Sharaman. Baju tue telah di racun dan King Sharaman mati. Dastan telah dituduh punca kematian King Sharaman. Dastan telah lari untuk menyelamatkan diri bersama2 Tamina. Bermula aksi-aksi yang menarik dalam cite nie.

Dastan sekarang nak buktikan dia tak bersalah dan selepas dapat tahu yang Nizam la punca segala masalah tersebut. Dia mencari jalan untuk memberitahu abang-abang nya. Tamina pulak ada misi lain. Iaitu menjaga pisau yang selama ni boleh mengubah masa depan dengan mengunakan pasir khas. Jika salah guna, akan terjadi malapetaka dahsyat. Best gila cite nie. Ending nya pun agak menarik. Rugi x tengok. Ha2.

No comments :