P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Friday 30 July 2010

::: The Sorcerer’s Apprentice :::

Post baru. Filem baru. Filem terbaru aku tengok ialah The Sorcerer’s Apprentice. Hebat gak filem nie. Humor nya xnak banyak lak. Buat aku sakit perut. Mana xnya, asyik gelak je. Nasib baik x lari rahang aku. Ha2. Kalu la aku berpeluang jadi salah sorang apperentice Sorcerer’s, aku nak belaja ilmu baca fikiran orang n sedut ability org lain macam cite heroes tue. Matt Parkman n Peter petrelli. Tue cite “kalu” la. He2.

The Sorcerer’s Apprentice ditayangkan pada 16 Julai 2010 oleh Studio Walt Disney Pictures. Pengarah nya Jon Turteltaub n dibintangi oleh Nicolas Cage, Jay Baruchel, Alfred Molina, Teresa Palmer, Monica Bellucci n Toby Kebbell. Genre filem nie adventure n comedy. Kat bawah nie de serba sedikit sinopsis filem nie.

Balthazar Blake (Nicolas Cage) adalah seorang ahli sihir yang hidup di kota Manhattan yang moden, sekarang tengah berusaha untuk mempertahankan kota tersebut dari penyihir jahat bernama Maxim Horvath (Alfred Molina).

Namun untuk menghadapinya, Balthazar tidak dapat melakukannya sendiri. Dia kemudian merekrut Dave Stutler (Jay Baruchel), seorang pemuda biasa yang nampaknya menunjukkan potensi tersembunyi sebagai tukang sihir.

Balthazar kemudian memberikan jurus kilat dalam seni dan ilmu sihir, dengan tujuan agar Dave dapat membantunya untuk menghentikan kekuatan gelap.

Aku wajibkan korang p tengok filem nie. Best gak la. Kesan grafik dalam filem nie amat menarik n x mengecewakan aku sebagai seorang peminat bergenre macam nie. Aku rasa filem nie mesti de sambungan nya lagi. Persoalan timbul dikepala aku. Mana p cincin naga 2? Ke mana p nya Maxim Horvath (Alfred Molina) selepas kena belasah ngan Dave Stutler (Jay Baruchel)? hu2. So, Aku bagi 9 bintang la pada filem nie. xleh 10 bintang coz filem terbaik aku adalah Harry Potter. Ha2.

No comments :