P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Thursday 11 December 2008

::: Dimanakah Anak² Anda? (Versi Raya Haji) :::

Dimanakah anak² anda ketika di hari raya haji (08 Disember 2008)? Adakah mereka di tempat yang sepatutnya? Atau seperti mereka yang di bawah nie?

Yang tdo x ingat dunia. Dah 2 mulut x reti nak ttup. Memang cukup letih mamat² nie. Aku rasa kalu aku jerit umah terbakar terus lari lintang pukang x ckup tanah di buatnya. Nasib baik air liur x meleleh. Kalu x, basah². He². 2 baru mulut je ternga². Bayangkan la kalu mamat² nie tdo sambil jari telunjuk dema dalam hidung masing². Agak pelik la cara tdo dema kan. Ha². Punca dari gejala nie ialah sebab kekurangan air susu tarik dalam badan. So, anda kena la hati². Bahaya tau. Leh kena kentut berdarah nie. He².


Aktiviti nie agak merbahaya kalu dilakukan di Hari Raya Haji nie coz parent² sekarang amat menyayangi anak² mereka. Awasi anak² anda dari gejala nie. Iaitu cuba sembunyikan wajah sendiri. Muka ne de jual kat kedai basikal atau kedai kain. So, perhatikan anak² anda. Orait. Punca dari gejala nie ialah main badminton sampai kul 4pagi. Jangan biarkan anak² anda macam 2 tau. Bahaya. He².


Dulu masa baby, minum susu dalam botol susu. Bila sudah dewasa botol susu dilupakan. Tetapi lain pada mamat nie. kebijaksanaannya amat melampau. Memori minum susu dalam botol masih lagi ada. Kali nie lebih kreatif ngan mengunakan barang² terpakai seperti botol sos. He². Punca dari gejala nie ialah Kentot di hadapan kawan². Bila dah kentot pas kat anggota badan kawan². Kalu sapa yang lambat pas. Dia la orang paling busuk. Kebaaabooom! Ha².

So, pada anda² semua perhatikan anak² anda. Dan banyak lagi gejala² lagi. Agak musykil ngan gejala² berlaku pada anak² anda. Sila anda msj pada aku. Insyallah. Aku akan bagi cara² untuk mengelak dari gejala² tersebut. Ha².

Sapa dalam gambar 2 : Anam Asparagus, Kebey, Shah Bulat n Shah Ciken.

No comments :