P E R H A T I A N

As'kum. Terima Kasih kerana sudi masuk ke laman Blog nie. Semoga info-info yang aku post nie dapat memberi manfaat kepada korang semua. InsyaAllah.

Di sini. Aku nak memberi sedikit peluang pada sesiapa yang ingin membuat iklan. Mesti ramai yang berniaga. Tak kisah la sama ada kecil-kecilan atau besar-besaran. Sekurang-kurangnya ini adalah satu peluang korang untuk meningkatkan lagi perniagaan korang, Pe-pe hal. Just mesej at facebook aku. Pada yang lum jadi rakan facebook aku. Search "Emi Cicakizard" n "Add".

Sunday 10 May 2009

::: Selamat Hari Ibu :::

Assalammualaikum & Salam Sejahtera. Pada korang semua. Baca n paham kan pe maksud di sebalik post nie. Post ini hanya sebagai peringatan n renungan kita bersama. Mana yang buruk kita perbaiki n mana yang baik kita kekalkan. Kiriman dari sahabat ku. SELAMAT HARI IBU...

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.... MAK

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.... MAK

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.... EMAKKU

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... MAK

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. yang ingat kat aku.... MAK

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon MAK

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk EMAK

Tapi kalau MAK sudah tiada..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan MAKnya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah MAKnya......
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin MAKnya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis MAKnya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis MAKnya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga MAKnya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH MAKnya......

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk MAK? MAK bukan nak banyak... lima Berderai air mata jika kita mendengarnya........ puluh ringgit sebulan pun cukuplah".




UNTUK IBU KU...

Di Hari Ibu nie. Aku ucapkan SELAMAT HARI IBU kepada ibu ku. ZAITON BINTI HASSAN. Terima kasih besarkan mi ngan kasih sayang. Jasa mama xleh mi bayar ngan wang ringgit. Mi doakan semoga mama panjang umuq n dimurahkan rezeki. Maafkan segala dosa2 mi. Halalkan mam num mi. LUV U MAMA. Hu2. Aku dah ucapkan SELAMAT HARI IBU kat ibu aku. korang dah ke? Kalu belum. P la. Cium sekali tau. He2.

No comments :